torsdag 5 februari 2009

Jobbat på Rottneros Park



Hej mina vänner!
Innan jag börjar berätta om mässan Nordiska Trädgårdar
och visa bilder från trädgårdsmässan
vill jag visa lite bilder från platsen
som jag jobbade på som inköpare och inredare
mellan åren 1998-2006.
Några av er känner kanske igen sig ?
Du kanske har handlat av mig i butiken.

Under årens lopp har jag träffat 100 000
tals personer, de flesta har kommit från Sverige,
Norge och Danmark.
Vi hade långväga besökare också jag nämner några
amerikaner, holländare, engelskmän, tyskar och japaner
härliga glada turister som fick en upplevelse
med sig hem, platsen är Fantastisk.

Jag ansvarade för Herrgårdsbutiken
och de små butikerna i en av nordens
vackraste skulptur och blomsterparker !
Rottneros Park
Parken ligger vid sjön Fryken och är
Ekeby i Selma Lagerlöfs roman
Gösta Berlings Saga.
Det finns så mycket att skriva om och
så många fina bilder, men här kommer några.
(Tänk,, jag har träffat och pratat med våran vackra Prins)
Haregott alla! Det kommer mera.

12 kommentarer:

Vit Gladiolus sa...

Vi har varit där!!!!! Å jag vill dit igen till sommaren!!!
Det låter väl bra!!?
:)
Kraaaam

Anonym sa...

Ja vilken fin butik det var där!!
Jag var hos er flera gånger, allt var så smakfullt, med fina utvalda varor, du visste vad kunderna ville ha du. Det var där jag för första gången såg så mycket vitt och tyckte det var så vackert.
Hade inte Ernst Kirchsteiger varit och hjälp till med inredningen?
Du kommer säkert i håg mig
det var jag som hade den fina linneklänningen som du frågade var jag köpt, du ville köpa in sådana
till personalen i butiken.
Vi hade en del telefonsamtal för jag försökte hjälpa dig att få tag på klänningarna.
Kommer du ihåg?
Jag var i Rottneros Park i sommar,
butiken hade ingen ting som jag ville ha. Synd att du slutade.
Kram på dig! Jag vill se fler bilder.

LantlivsAnette sa...

Åhhh så vackra bilder, vilken fröjd att ha jobbat där !!
Vilken fin blogg du har !!
Kraam Anette

Gårdsromantik sa...

Wow!

Har du pratat med snyggingen Carl - Philip!


Måste ha varit underbart att vara inköpare där!

Kram Maud

Ullis/Leva på landet sa...

Har ju tyvärr inte varit där. Ser ju ut att vara ett underbart ställe att tillbringa ett antal timmar på. Butiken ser ju så härlig ut.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Inspiration i vitt sa...

Hej, ja visst är det vackert i rottneros, varit där ett par ggr men det är länge sen nu, det var på klassresa med skolan nån gång på70 talet och sen några ggr när barnen var små.
Det ser så mysigt ut på bilderna.
Kram på dig/Ingela.

Vit Spets sa...

Ljuvlig butik, roligt att få arbeta där...
Ja, tänk den som hade ett orangeri att övervintra sina olivträd i ;)

Ha det gott
//Siv

Anonym sa...

Mmmm, tänk va kul det var,o va fint det var i butiken.
Hoppas dina planer på nya projekt börjar snart. Jag tycker att du är helt fantastiskt duktig.
Kram från lillsyrran.

Anonym sa...

Fina bilder, vacker park!
Visst har vi en vacker prins?
tänk att få träffa honom.
Hoppas att du får fler uppdrag
när det gäller inköp och butik.
Kramar från norr.

lottens vita och gröna sa...

oh vilken butik, så vackra saker! vad kul att ha träffat så många trevliga genom åren och självaste prinsen!
varmkram lotten

marianaskeramik sa...

den har jag tyvärr inte varit i!! verkar vara jättefint
vilka fina bilder du bjuder på
ha de gott
marianaskeramik

här är gudagott att vara sa...

Jag hade hoppats kunna svara er anonyma som skriver till mig.
Tack söta ni! nu har jag gjort det. Ja jag kommer ihåg
dig med den fina linneklänningen,
tyvärr fick inte vi tag på nog många så vi köpte inte in några.
Kul att du hörde av dig!!!
Jag har en del ,,,, mycke faktiskt
på gång,inom inredning och inköp har jag fått många förfrågningar om konsultation.