söndag 6 september 2009

Hallen är klar.

















Så här blev det.
Här kommer bilder från den nyrustade
hallen vid torpet.

Alla väggar och golv är nu isolerade,
taket är höjt ända upp i nocken, ett gammalt
fönster är insatt vi har
nytt avlopp och all el är omdragen.

Som ni ser är den gammaldags lumppappen
uppe på halva väggarna, den är stänkt med
vit och gråvit färg.
Den gamla panelen sitter kvar under pappen,
det är egentligen den gamla ytterväggen.

Under de gamla skivorna på väggarna kom det
fram två små fönster det ena fick bli en spegel
(som ni ser på bilden).

Ny vit bänkskiva, äldre vask, loppiskran
och en gammal rostfri patinerad plåt som får
fungera som stänkskydd.

Det vackra stengolvet passar så fint in
och tar upp väggarnas gråa färg på ett
harmoniskt sätt.

Efter ena kortväggen blev det alltså vask
och efter andra kortväggen
blev det ett gå in skafferi,
som också får fungera lite som förråd.

Allt är enkelt och vi har försökt att
få till det så torpaktigt som möjligt.

Jag är så lyckligt nöjd och så glad
att jag har en händig livskamrat.
Han undrar väl ibland var jag får alla
mina "tokiga" idéer ifrån när jag skissar
en ritning till honom, men han tycker
att allt blir fint när jag har stylat klart,
vi jobbar bra tillsammans.
Haregott alla!

8 kommentarer:

Interiörboden sa...

Hej!!

Åhh, så fint det blev!!!! :)
Den hallen gillade jag MYCKET!!
Jag tycker att ni ska vara jätte nöjda!!

Och det vore ju jätte kul om du ville komma och besöka mig i butiken :)
Och då måste du ju presentera dig.....alltid kul att träffa bloggvänner :)

Ha nu en jätte bra söndag!!
Kram Sandra

Marita sa...

Men guuuud så fint!!!! Vilken underbar stämmning du fått till!! Sååååå snyggt!!!! Som hämtat ur den finaste inredningstidning! Jobbar du med inredning? Om du inte gör det borde du göra det, mycket estetiskt och välbalanserat! Kan inte se nog på de fina bilderna!! En riktig inspirationskälla....
Tusen tack för att du delade med dig!
kramar, Marita

promenader på landet sa...

Visst är det bra att ha en händig partner! Det blev jättefint i ditt torp! Kram Maria

Madeleine Berglund sa...

Hej! ÅÅ men titta så fint. Ni är ett bra team du och din käresta. Det låter perfekt. Vi har haft det bra men vattnet är inte okej. Känns jätte jobbigt, trots att vi kokade det innan vi bryggde kaffe så har N blivit illamående. Det luktar hemskt. Sen krånglar elen...såklart...ojoj.. Idag ska vi på lägenhetsvisning, det ska bli kul i alla fall. =) Vädret i helgen var toppen, vi såg två älgar och en kalv. Woow liksom, haha. Kram Madeleine

Anonym sa...

Så ljuvligt ni fick det i hallen.
Vilken harmoni!
Så annorlunda!
Så nytt!
Bodde vi inte så långt ifrån varandra så synd,, skulle du få komma och hjälpa mig på stört.
En stor kram från norr.

Ullis/Leva på landet sa...

Blev ju så fint. Gillar hur ni gjort. Känns så ombonat och fräscht.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Anonym sa...

Kanon!
Lillsyss

ingrid sa...

Nydelig hall på torpet, du og gubben e flink.
hilsen ingrid