måndag 21 september 2009

Hösten är här.













Hösten är här och nu är jag pysselsugen.

Symaskinen har kommit fram, jag skall
sy gardiner, kuddar och lite annat av tyger
som legat och väntat i sommar.
Det är som man roar ner sig när kvällarna
blir mörkare tidigare och kylan kommer.
Man vill mysa till det inne, med värmeljus,
nya kuddar, plädar, höstblommor och gardiner.

I dag kom jag att tänka på att det är tre
månader kvar till Jul, jisses så fort tiden går.
Ja julen och december är en riktigt pysselmånad,
för alla oss inredningstokiga, jag längtar faktiskt.

Nu har goa varma sockorna kommit fram,,,,
Jag som älskar att gå barfota både inne och ute.
Haregott!

4 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Påminn mig inte att julen snart är här. Vill fortfarande bara njuta av alla fina dagar. Vill också kunna pyssla igen och hoppas att det blir så lugnt att jag får kvällarna fria igen.

Ha det bra!
Kram Ullis

Anonym sa...

Trådrullar o knappar...älskar dem.
Ha en fin tur till Götet,men jag förstår att du tänker på annat så det kommer att bli svårt att slappna av
Jag vet att du kommer att göra succe på ditt nya projekt det är du värd.
Syss.

Interiörboden sa...

Hej vännen!!

Ja, jag håller med dig...längtar efter julen jag också faktiskt :)
Börja pynta och greja....kul!!

Den dockan är sååå fin..älskar de grejerna hon gör :)
Det är såå mycket fint som har kommit nu :)

Ha en jätte bra kväll!
Kramar Sandra

promenader på landet sa...

Törs knappt skkriva det men jag längtar också till jul! Det är ju en helt fantastiskt härlig tid! Mysig bild med trådrullarna! Kram Maria