måndag 5 januari 2009





Jag som är stolälskare fick tag på två gamla
1700-tals stegstolar! inte vet jag var jag skall ha dem
men nu har jag två.
Stilen är rätt så enkel och de är lättplaserade,
nytt tyg skall de få och jag hoppas på en bra plats
här i hemmet eller i torpet, vi får se.
Kanske de hamnar någon annanstans Fina är de
skall jag säga er,
stil då tänker jag Engelskt,
jag vet inte.... vi får se
mina var målade röda också så de behöver
målas om.

Nu har vi fått kallt väder, så i morgon, utflykt
familjen skall ta en tur på skridskor.....
och sladda med bilen!
på en bottenfrusen sjö!!! hoppas jag.
Jag är riktigt rädd för isar men här har alla i familjen
övertalat mig, det är inte farligt isen är så tjock.
Det kommer säkert att bli jättekul i allafall de inlärda treorna
på mina gamla skridskor

1 kommentar:

Lindhagens Anna sa...

Hej!

Hoppas att du får en härlig dag på isen! Var rädd om dig, jag är också lite skraj för isar!

Kram/Anna