torsdag 8 januari 2009




Å vad jag längtar till våren nu mina vänner!
Komma till torpet och få städa ut, detta
fotot tog jag i sommar från köket. Nu börjar vi skissa på hur hallen skall bli,
vad vi vet skall vi ta bort taket så vi får
höjd upp till nock,sätta in ett gammalt spröjsat fönster
spika liggande ohyvlad panel på väggar och tak måla vitt
och så pricken över i... kaminen som vi köpt
kommer att bli placerad här. Vi öppnar upp
en vägg in mot köket och vips så har vi värme från
kaminen i hela stugan. Kommer att visa bilder under
projektets gång.Vi skall upp under helgen och mäta
det skall ju bli milt väder. Haregott alla!

4 kommentarer:

White cotton grass sa...

Visst är det kul med projekt!
Ska bli intressant att få följa er renovering =)

Anonym sa...

Kul att höra syrran, själv har jag tappat sugen lite...men världen är ju full av tappade sugar. Ska försöka göra något för bara mej i helgen kanske en timme i alla fall,något som får mig att hitta min tappade sug!

Anonym sa...

Jag längtar också till våren. Fin blogg du har!
/Päivi

anna of sweden sa...

Åh, jag längtar till vår sommarstuga.
En av de tråkiga sakerna med att bo utomlands är att vi inte kan vara där så ofta som vi skulle vilja - och som vi var när vi bodde i Sverige. Men det är en stor lycka att ha den att komma hem till på sommaren.