torsdag 22 januari 2009

Gamla möbler och vide


Vinter Vår ?
Ja nu började det att snöa på eftermiddagen igen....Puuuu.
Jag hade hoppats på att det skulle få bli snöfritt,
det är jobbigt när inte vädret kan bestämma sig.
Skall det vara snö så gärna för mig, det är ju vinter
men det tinar allt är borta och så kommer det snö igen,,, jobbigt.

På förmiddagen var jag ute och plockade kissekatter
som min mormor kallade dem, men det heter vide.
Vide hör till släktet Salix, som också omfattar pil och sälg. Det finns ca 20 arter i Sverige, som t ex korgvide, rödvide, gråvide, svartvide, krypvide, grönvide, ullvide, ripvide och nätvide.
Jag satte i vita vippor, lite tidigt kanske men det känns inte som påskris,
påskris är glatt och färggrant.
Jag har börjat med "fastan",,,,,,,vippor, ris och semlor, när semlor är
lillåtet så tidigt så varför inte lite ris och vackra vippor.
Jag kommer att berätta mer om fastan i senare inlägg.
Haregott!

3 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vilken konstig fasta? ;-)

Semlor - går man verkligen ner i vikt med dom...

Kram Maud

mig & alice sa...

Hejsan.
Javisst kan jag skicka Magasinet till dig.Om du vill ha det så maila mig gärnanså sätter jag upp dig på väntelistan :-).
Skulle tro att den kommer in i början av nästa vecka.

Ha en trevlig helg.
Kraam
Melinda

Ullis/Leva på landet sa...

Det är ju verkligen kul att fotografera. Har faktiskt anmält mig till en photoshop kurs. Har nu bestämt mig för att jag måste lära mig att använda programet.

Ha en bra helg!
Kram Ullis