måndag 26 januari 2009

ZINK



Tänk vad vi använder mycket zinksaker, har ni tänkt på det?
Mycket snyggt görs nytillverkat
men jag tycker att de gamlasakerna är finast.
Jag var tvungen att ta en bild på min goa gamla
zinkbalja,den har vi använt att ha massa
levandeljus i på altanen i vinter,
på sommaren svämmar den över av
blandade kryddor.
Jag visar lite mer fina bilder på ZINK.
Zink är ett måste för kroppen också.
Brist på zink gör att man tappar håret, får utslag,
diarre m.fl. problem. Brist leder förr eller senare
till döden. Syn, smak, lukt och dåligt minne
kan orsakas av zinkbrist.
Haregott alla och tack för att ni tittar in till mig!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Gardiner...ja du skulle se mitt kök. Köpte ett underbart tyg i höstas som jag inte visste vad jag skulle göra med(som vanligt älskar ju tyg)Nu syddae jag små kappor till köket för att få in ljuset, Nu är det fart i mitt kök ska jag säga, man blir fylld av energi, inte fasen vet jag om det är mönstret som rör igång en, eller om det är ljuset som kom in.Hur som helst så känner jag mig piggare men de får nog inte hänga förlänge, nån jäkla måtta på energin får det va!
Kram från lillsyss.

Anonym sa...

Nu ska jag snart vara klar med hemsidan, då har jag en egen butik på nätet...dä du!

Anonym sa...

Ja det var jag igen glömde säga det så du inte undrar vem som ska ha butik på nät
Lillsyss

anna of sweden sa...

Ja! Håller med. Gammalt zink är så fint!

Vit Gladiolus sa...

Åhh himmel vilken snygg zinkhängare, var hittar men en sådan tro???
:)
Kraaaaaam

vitstil sa...

visst är det underbart med zink grejor,,,håller med om att dom gamla är snyggast

mig & alice sa...

Hejsan.

Ville bara tala om att Magasinet har kommit igen så maila mig så fort du hinner om du vill ha ett...det är nämligen rykande åtgång på dem :-).
Skriv även adress dit du vill ha det skickat isåfall.
Ha en trevlig helg.

Kraam
Melinda

Lallis - liv och leverne sa...

Ja det är härligt med zink!:)
Ha en fin helg.
kram Lallis